Styly lekcí

ZUMBA®

Zumba kombinuje zábavné s efektivním… Používá se latinsko- americká, fitness a mezinárodní hudba.

Na hudební motivy jsou motivy taneční, takže cílem není si počítat, ale poslouchat hudbu. Tento druh tance je založený na časových sekcích, kde se střída rychlá část s pomalou a v této kombinaci dochází ke spalování tuku, tónování a tvarování celého těla.

Cílem Zumby je ukázat lidem, že hubnout lze s radostí, zábavou a bez stresu. Zumba obsahuje velmi jednoduché až pokročilé taneční a krocené variace, které se dají jakkoliv kombinovat a přitom je to efektivní a velmi zábavné!!

---------------------------------------------------------------------------------------

bodyART® novinka v ČR !

bodyART® – jedná se o formu lekce Body & Mind – pomalé cvičení.  Původně byl vyvinutý jako terapeutická metoda

bodyART® klade velký důraz na hluboké dýchání, dosažení harmonie těla, duše a mysli. Je založen na principu „Jin a Jang“ a pěti prvků z tradiční čínské medicíny. Podobně jako jóga se i bodyART zaměřuje na centrum těla, oblast pánve, břicha a zad. Jde o komplexní, intenzivní, funkční trénink. Cvičí se naboso.

Vede k odstranění svalových dysbalancí a vadného držení těla. Jednotlivé základní pozice a sestavy z jógy jsou přizpůsobeny zdravotním omezením běžné klientely dle nejnovějších fyzioterapeutických výzkumů tak, aby splňovaly požadavky stabilizačního zdravotního cvičení.

Cvičí se e v pomalém tempu, které navozuje relaxaci a pomáhá při odbourání stresu.

Cvičení je vhodné pro začátečníky, ale i profesionální sportovce nebo tanečníky.

-------------------------------------------------------------------------

deepWORK®

 

Zažij na vlastní tělo! Skvělý funkční trénink

Posuň své hranice! Zkus, jak jsi na tom se svou kondicí! nemusíš cvičit 3 hodiny za sebou – stačí Ti jen jedna!

Cvičení kde se střídá kontrast síly a relaxace, napětí a uvolnění, cvičí se pouze vahou vlastního těla, žádné choreografie! Skvělá motivační hudba.....a mnohem víc......vyčerpání a přitom příliv nové energie – to musíš zažít na vlastní tělo

Vezměte si pohodlné sportovní oblečení, které Vám nikde neplandá a nevisí. Nejlépe elasťáky a tílko přímo na tělo. Tenisky nechte doma- cvičí se naboso. Ručník, pití. Pití si můžete taktéž zakoupit u nás na recepci

deepWORK™ je funkční skupinový trénink pod dohledem instruktora, při kterém využíváme pouze váhu vlastního těla. Je to atletický, jednoduchý, vysoce intenzí a úplně jiný cvičební program, v porovnání s cvičebními programy, na které jsme byli zvyklí.

Program vytvořen švýcarským prezentérem, tanečníkem a choreografem Robertem Steinbacherom je inspirovaný filozofiemi dálného východu v kombinaci s funkčním tréninkem. Hodina deepWORK™ vychází z principu jing & jang a jejich rozdílnými energiemi, které jsou v pohybu využívané: síla a relaxace, nádech a výdech, napětí a uvolnění.

deepWORK™ je dynamický trénink. Na základě předem stanovených principu hodina přechází energetickými fázemi, během kterých střídáme silovou a kondiční zátěž, napětí a uvolnění. Cvičení maximálně zapojuje a natahuje svaly, formuje tělo a zároveň je to výborný kardio-vaskulární trénink.

Důležitou úlohou cvičení je i obnova tělesní a duševní energie.

DeepWORK™ využívá sportovní specifické pohyby, atletické pohyby, pohyby a cvičení známe z posilování, ale i z běžného života. Trénink je vhodný jak pro muže i ženy.

JIN JÓGA

Zastavte se, nadechněte a uvolněte a užijte si ten příjemný pocit proudění energie čchi skrze vaše tělo

Dovolte svému tělu i mysli nedělat vůbec nic.....

Praktikování jin jógy se od běžně známých jangových lekcí, kde zapojujeme především svaly, liší svou tichostí, klidem, ale respektem k potřebám vlastního těla. Oslovuje především jinové časti těla, což jsou ty části, které leží nejblíže vnitrnímu jádru: kosti, klouby, pojivové tkáně a především povázky ( fascie) Na rozdíl od svalů, které jsou jangové a mají rády pohyb, oslovíme pojivovou tkáň tichým klidným přijetím. Jakmile zaujmeme bezpečnou a vyváženou pozici, můžeme uvolnit svaly v oblasti s nímž daná pozice pracuje, a jemně a nenásilně podpořit přítok výživy do pojivové tkáně. V jinové józe využíváme působení gravitace a v pozici necháme naše tělo dosáhnout takovou hranici, která je pro tělo příjemná, ale zároveň cítíme snesitelný tah, případně tlak tkáně.

V jinové józe využíváme různé pomůcky- bločky, bolstry, deky, meditační polštářky na oči…aj ( vše zdarma k dispozici u nás ve SPORT PERFEKTU). Pomůcky nám umožní v dané pozici vypodložit různé části těla a tím snížit napětí v těle a dosáhnout tak většího uvolnění, relaxace a cítit se pohodlně. Jinová jóga nám přináší výhody na fyzikální, energetické, mentální, emocionální úrovni.

Jinová jóga je vhodná pro každého, kdo umí respektovat své hranice. Je vhodná pro všechny, kdo mají sedavé zaměstnání, pro běžce, protože se efektivně věnuje kyčelním kloubům. Jinová jóga má své specifické pozice s dlouhými výdržemi. Jinová jóga také pracuje s energetickými dráhami těla neboli meridiány. Zároveň prohlubuje praxi meditačních technik.

V pozicích se zůstává od 3–5 i více minut, je vhodnější teplejší oblečení vzhledem ke statickým pozicím. Zastavte se, nadechněte a uvolněte a užijte si ten příjemný pocit proudění energie čchi skrze vaše tělo…

Restorativní jóga

Načerpejte energii v restorativních pozicích

Restorativní pozice navrací rovnováhu, zklidňují a omlazují. Rovněž uvolňují napětí celého těla a mysli. Jsou ideální v čase, kdy se cítíme vyčerpaní nebo se zotavujeme z nemoci či těžkých chvil. Pozice jsou přizpůsobením klasických pozic, při kterých jste pasivně podporováni pomůckami, např. dekou, bolsterem, nebo bločkem. Právě díky využívání pomůcek při těchto pozicích, nemusíme nevynakládat energii, abychom ji získali, ale naopak ji můžeme jen pasivně přijímat. Pozice jsou prováděny pomalu a soustřeďují se méně na protahování a více na uvolňování.

Na první pohled to vypadá, že tyto pozice jsou snadné a nenáročné, ale nenechte se zmýlit. Restorativní pozice jsou jedny z nejvíce důmyslných a propracovaných pozic z jógového repertoáru. V následující sekvenci je využito několik pomůcek. Ty Vám umožní ponořit se hlouběji a s lehkostí k Vašemu nitru. Při každé pozici můžete zároveň využít deku na přikrytí pro větší pohodlí a uvolnění. V každé pozici setrvejte nejméně 3 – 5 minut. Později, až si na ně zvyknete, můžete v nich zůstat i déle. Pomůcky si připravte dopředu, ať je máte po ruce, až budou potřeba.

Deky, bolstry, bloky, podložky máme ve SPORT PERFEKTU k zapůjčení zdarma, pokud chcete můžete si přinést své pomůcky

Jóga proti stresu

Pro všechny, kteří se potřebují zastavit a zhluboka se nadechnout. Nejde nám o žádné výkony. Naučíme se jednoduché pozice (asány) které umocní uvědomění dech břišní, hrudní i podklíčkoví. Dále procvičíme plný jógový dech, udžájí dech… Závěr bude patřit meditaci, zklidnění mysli, opuštění běžných starostí, zakoušení bezpečí přítomného okamžiku. Této lekce se můžete zúčastnit i bez předešlé zkušenosti z jógy.

Lekce je zaměřená na relaxační, meditační a pránájámické techniky, které aktivizují náš parasympatický nervový systém, čímž zklidňují mysl. Pokud člověk nerelaxuje, sympatikus stále pracuje, tělo ani mysl si neodpočinou, a tím dochází k nežádoucímu stresu.

Stres je možné definovat jako biologickou a psychickou reakci organismu na zátěžovou situaci. Pocit úzkosti a tísně, bušení srdce, tuhnutí svalů, chvění těla, bolesti hlavy, křeče hlodající v břišní dutině…to vše mohou být příznaky stresu, častého průvodce moderního a stále hektičtějšího způsobu života. Dlouhodobý stres má za následek především ohrožení imunitního sytému organismu.

Jóga jako celostní disciplína pracující s naším tělem, myslí, psychikou, i spirituální složkou je výborným pomocníkem při uvolňování stresového napětí, nacházení ztracené rovnováhy, uvědomování si své podstaty. Hlavními nástroji jógy jsou pozornost a dech.

PADDLE JÓGA

Objevte kouzlo PADDLE JÓGY

Láká Vás vyzkoušet si na vlastní kůži novinku PADDLE JÓGU?

Jóga se provozuje na vodě na paddleboardech

Lekce je určena pro začátečníky, avšak doporučuji pouze těm, kteří mají alespoň základní zkušenosti s jógou na zemi. Podmínka pouze pro plavce!

Co můžete očekávat od paddle jógy?

Dokonalé uvědomění celého těla. Zapojení všech svalů i těch hlubokých. Posílení, protažení, dokonalý trénink rovnováhy. Skvělé vyčištění mysli. Počítejte raději s tím, že se i několikrát vykoupete

-------------------------------------------------------------------

POWER YOGA

cíle cvičení-celkové uvolnění,posílení a zároveň protažení celého těla,zvyšování psychické a fyzické kondice,zlepšování koncentrace.

Díky pravidelnému cvičení lze předcházet zdravotním problémům.Lze také modelovat a tvarovat tělo,upravit množství podkožního tuku a vyrovnat svalové dysbalance z jednostranného přetížení,ať už při sportu nebo v pracovním procesu. Cvičí se naboso.

---------------------------------------------

Spirální stabilizace páteře (SPS) - známá také jako SM systém MUDr.Smíška

Nabízím i osobní tréninky. Info 602 744 348

Jedná se o preventivní a regenerační skupinové cvičení.

Cílem cvičení je celkové zlepšení držení těla a tím odstranění hlavních příčin bolesti zad.

Při cvičení zpevníte mimo jiné i břišní a hýžďové svaly a narovnáte svůj postoj.

Metoda MUDr. Smíška je prověřena 35 letou praxí a má uznání českých i německých zdravotních pojišťoven. Podstatou tohoto cvičení je propojení stabilizačních svalů v celém těle najednou v průběhu optimálně koordinovaného pohybu. Tak se vytvoří dynamický stabilizační svalový korzet. Při každém cviku dochází k vyrovnání páteře do střední linie a jejímu vytažení vzhůru (trakci). Tak vzniká vysoce efektivní regenerace meziobratlových plotének po sedavém zaměstnání nebo náročném sportu. Cvičení je vhodné pro každého.

U cvičení dětí a mládeže je cílem hlavně regenerace pohybového aparátu po dlouhém sezení ve škole. Jde nám zejména o prevenci vzniku vadného držení těla, které je dnes u dětí velmi častým jevem.

Sportovcům cvičení SPS přináší zlepšení citu pro rovnováhu a stabilitu a zejména chrání páteř a klouby před přetížením. Cvičení SPS zlepšuje sportovcům fyzickou kondici, pomáhá jim udržet si zdraví a umožňuje jim tak dělat jejich oblíbený sport co nejdéle.

Osobám středního věku přináší cvičení SPS zejména obnovu svalové rovnováhy (odstranění svalových dysbalancí), uvolnění bolestivého svalového napětí z jednostranného zatížení a dobře je připraví na rekreační sporty.

U seniorů je cílem cvičení SPS hlavně stabilizace chůze a prevence pádů.

K ČEMU PŘI CVIČENÍ SPS DOCHÁZÍ

Pohybem paže a lopatky vzad a dolů (aktivní fáze pohybu) aktivujeme šikmé břišní svaly – svalové spirály (jedná se o přirozenou aktivaci břišních svalů). Břišní stěna se pohybuje směrem dovnitř, zmenšuje se obvod pasu a vytváříme trakční sílu, která protahuje tělo směrem vzhůru. Dochází k uvolnění tlaku obratlů na meziobratlové ploténky (vzpřimovače páteře jsou v relaxaci), úlevě od bolesti zad a k regeneraci. Hovoříme o spirální stabilizaci páteře (představte si spirálu, která obkrouží Vaše tělo a protáhne Vás vzhůru). Ve fázi uvolnění/klidu jsou naopak aktivovány svalové vertikály (vzpřimovače páteře), které obvod pasu rozšiřují a tělo se snižuje. Dochází ke kompresi páteře, tlaku na meziobratlové ploténky a následné bolesti.

HLAVNÍ EFEKTY CVIČENÍ SPS Metoda SPS (známá také jako SM-systém) je založena na aktivním cvičení se speciálním elastickým lanem (neplést si se cvičením/posi­lováním s gumou). Cílem cvičení je zvýšit pružnost svalů, pohyblivost kloubů a vyrovnat svalové dysbalance (důležité zejména při skolioze páteře a výhřezu meziobratlového disku) a získat tím schopnost správného držení těla v ose a regenerace meziobratlových plotének. Cvičení s lanem umožňuje svaly zároveň posilovat a protahovat v době, kdy přirozeně relaxují (princip reciproční inhibice). Jedná se tedy o velmi efektivní strečink. Díky zřetězení svalů se páteř napřimuje, odstraňuje se vadné (chabé, skoliotické) držení těla, rovnají se kulatá záda (zvětšená hrudní kyfóza), upravuje se předsun hlavy a předsazení ramen (protrakce ramene), aktivuje se nožní klenba a zlepšuje se postavení palce nohy (hallux valgus). Pravidelným cvičením se zeštíhluje pas a zpevňuje břicho. Výsledkem je krásné držení těla, zlepšení sportovního výkonu a úleva od bolesti.

PRO KOHO JE CVIČENÍ SPS VHODNÉ •pro lidi se sedavým zaměstnáním – kompenzace jednostranného přetížení •pro aktivní i příležitostné sportovce – kompenzační trénink •pro lidi s bolestmi zad, hlavy a kloubů •jako kauzální (příčinná) léčba při skolioze páteře •jako kauzální (příčinná) léčba při výhřezu meziobratlového disku •při problémech s plochou nohou a vbočeným palcem (hallux valgus) •při migrénách

CO MŮŽETE OČEKÁVAT Nabízíme Vám vysvětlení a výuku účinného cvičení SPS (známé také jako SM-systém). Pomocníkem Vám bude pružné elastické lano a odborný dohled. Cvičení probíhá ve stoje, případně v sedě, v závislosti na okolnostech. Dochází ke střídání aktivace a relaxace svalů za pomalého, avšak rozsáhlého pohybu horní nebo dolní končetiny. Při individuální lekci je samozřejmostí výběr jednotlivých cviků, které jsou vhodné právě pro Vás. Pro dosažení efektivního výsledku a změny v držení těla je třeba vlastní vůle a chuť ke každodennímu cvičení.

Kontaktujte mě

V případě, že Vám nezvedám telefon věnuji se klientům, proto raději pište email. Děkuji za pochopení.